עבודה מהבית, האתגרים והפתרונות

עבודה מהבית, האתגרים והפתרונות

עבודה מהבית היא מושג שלאחרונה אנחנו שומעים הרבה, בעיקר בעקבות משבר הקורונה אשר אילץ רבים לעבוד מהבית. אך האמת שאין מדובר בתחום חדש, זהו טרנד שהתחיל עוד קודם והיו לכך סיבות שונות.

אבל מלבד הסיבות, העבודה מהבית דורשת גם פתרונות טכנולוגיים מתאימים והסתגלות לרעיון.

בעבר עבודה מהבית התייחסה בעיקר לפרי לנסרים וכל מיני בעלי מלאכה קטנים אשר התנהלו באופן עצמאי.

היום אנו מדברים על עובדים שכירים אשר מבצעים את מטלות הארגון מביתם. עוד לפני תקופת הקורונה חברות רבות החלו לערוך ניסוים בעבודה מהבית.

הן הגיעו למסקנה שמודל זה עשוי לחסוך להם בעלויות – זה אפשר להם לצמצם בשטחי המשרדים ובכל העלויות הנלוות.

מבחינתם של העובדים זה אפשר נוחות, גמישות והפחתת זמן אבוד בדרכים. גם היכולות הטכנולוגיות הלכו והתפתחו, ואפשרו לתת מענה לצרכים המיוחדים של עבודה מהבית.

משבר הקורונה האיץ תהליכים של מעבר לעבודה מהבית וחברות רבות מגלות עניין במודל עבודה זה כמודל קבוע, ולא רק כפתרון זמני לתקופת הסגר והבידוד החברתי.

המעבר לעבודה מהבית דורש הכנה נכונה אשר נוגעת לתחומים שונים, כמו קביעת נהלי עבודה; סוגיות אבטחת סייבר ושמירה על פרטיות בהתאם לחוק הפרטיות של מאגרי מידע; שירותי המחשוב ושיתוף משאבים ותקשורת על כל היבטיה.

חברות רבות מצאו את עצמן עוברות למודל זה בין לילה, בגלל הנסיבות, וחלקן נתקלו בקשיים בשלבים הראשונים. אך בסופו של דבר כל חברה מצאה את דרך לעשות זאת.

כמובן שהדרך הטובה ביותר היא באמצעות חברות המתעסקות בשירותי מחשוב ותקשורת לעבודה מהבית, המנוסות בתחום, ויודעות להעניק את הפתרונות הטכנולוגיים הדרושים ויש להן מענה לכל האתגרים שזה מציב.

 

לעבוד כצוות גם מהבית

בואו נשים לרגע בצד את כל האמצעים הטכנולוגיים, ה VPN, השרתים וסוגיות אבטחת המידע.

במקום זאת בואו נדבר קצת על הקונספט של עבודה מהבית. מעטים הם המקרים בהם עובד מקבל משימה מורכבת אותה עליו לבצע בכוחות עצמו, מתחילתה ועד סופה.

רוב מטלות הארגון הן במתכונת של עבודת צוות בה מספר אנשים עם תחומי התמחות שונים אשר עובדים יחדיו בשיתוף פעולה מלא.

הפרויקט הגדול בעצם מחולק לתת משימות ועל כל תת משימה מופקד עובד אחר. יש מערכת של קשרי גומלין בין תתי המשימות  ולכן אנו זקוקים לעבודת צוות.

קל יותר לעבוד בצוות כאשר כל העובדים נמצאים בסביבה פיזית אחת, וכאשר בכל רגע נתון עובד יכול לגשת אל הקולגה ולדון בפרטים.

במידת הצורך מנהלי הצוות יכולים לכנס את כולם בחדר ישיבות, לערוך סיעור מוחות, לקבל עדכונים והחלטות.

האתגר של עבודה מהבית הוא לפצות על אבדן הסביבה הפיזית באמצעות יצירת סביבה ווירטואלית אשר מאפשרת לעובדים, המפוזרים על פני מקומות שונים, לתקשר, לשתף מידע ומשאבים, על מנת להמשיך לעבוד כצוות יעיל גם כאשר עובדים מהבית.

טכנולוגיות הענן מאפשרות לנו לעשות זאת בקלות.

טכנולוגיות הענן מאפשרות ליצור סביבת עבודה משותפת בשרתי הארגון, אליהם מתחברים כל אנשי הצוות וחולקים את המשאבים השונים. כך הם זוכים לגישה לכל המידע הארגוני הנחוץ לצורך עבודתם.

במקביל הארגון יכול לשלוט בצורה טובה על האבטחה ועל שדרוג המערכת, ביצוע גיבויים ועוד.

אז מה ניתן לעשות?

באמצעות טכנולוגיות הענן ושימוש באפליקציות הנכונות, ניתן ליצור סביבת עבודה ווירטואלית אשר תאפשר לצוות לשתף מידע אחד עם השני, תאפשר למנהלים לחלק מטלות ולעקוב אחר קצב ההתקדמות; תאפשר לערוך שיחות ווידאו ותקשורת שוטפת.

על מנת ליהנות מכל אותם היתרונות, יש גם צורך בתשתיות תקשורת מהירות ומתקדמות אשר יאפשרו למשתמשים בכל נקודות הקצה להתחבר אל הענן ולשתף בקלות ובמהירות את המשאבים השונים.

אנו מקווים שהקורונה תחלוף במהירות, אך אנו מאמינים כי העבודה מהבית תישאר איתנו גם כאשר נתגבר על הקורונה, זהו אינו טרנד חולף.

אנו מזמינים אתכם להיעזר בשירותינו על מנת ליהנות מהפתרונות הטכנולוגיים אשר יאפשרו לכם לנצל את היתרונות של עבודה מהבית בצורה הטובה ביותר וגם הבטוחה ביותר.

 

 

עבודה מהבית, האתגרים והפתרונות

עשוי לעניין אותך:

aacc - שירותי מחשוב לעסקים | שירותי ענן | שרתים וירטואלים | הקמת משרים | גיבוי | תוכנות אופיס | אבטחת מידע | מצלמות
מחשוב ענן

שרת וירטואלי

פתח קריאה חברת “AACC מערכות” מספקת שירותי ייעוץ והטמעת שרתים וירטואליים לארגונים, ועובדת עם המותגים הגדולים בעולם, על מנת לייעל

voice_assistant
מחשוב ענן

מרכזיה בענן

הצטרפו למהפכת מרכזיות ענן מרכזיות centrix בענן לעסקים הן פתרון המרכזייה החכם והמתקדם לעסק שלכם. למה לשלם על מרכזיה מורכבת

cloud Data
מחשוב ענן

מחשוב ענן

AACC מערכות מובילה את תחום מחשוב הענן ומספקת לארגונים ארסנל פתרונות מקצה לקצה, בדגש על טכנולוגיות חדשניות המתכתבות עם הזירה

voice_assistant
מחשוב ענן

כוכבית לעסקים

הצטרפו למהפכת כוכבית לעסקים שירותי הטלפוניה של AACC היא פתרון המתקדם לעסק שלך. שירות כוכבית לעסקים הינו שירות פשוט אשר הופך

microsoft Azure
מחשוב ענן

גיבוי ענן לעסקים

חברת “AACC מערכות” מובילה את תחום שירותי מחשוב בענן, ומציעה ארסנל פתרונות מתקדמים, ובניהם שירות גיבוי בענן המאפשר לארגונים ליהנות

aacc - שירותי מחשוב לעסקים | שירותי ענן | שרתים וירטואלים | הקמת משרים | גיבוי | תוכנות אופיס | אבטחת מידע | מצלמות
מחשוב ענן

Microsoft 365

רוצה להתקדם ל Microsoft 365 ? חברתינו הינה שותף Silver של Microsoft חברת “AACC מערכות” מציעה מנעד רחב של שירותי

יצירת קשר מהיר : :